Verrassende bite?

  • door Otto Treurniet
  • 06 mei, 2014

Lays wil ons een nieuwe snack laten eten en werpt ongedierte in de strijd. Was niet mijn eerste keus geweest. We leren in de reclamespot ook dat er bergen en dalen zijn in het leven. Maar de vraag is of wij bergen van die nieuwe chips gaan kopen als er zo'n dal van een spotje in de weg zit.

Deep Ridged heet de nieuwe snackvariant van Lays. Past mooi bij de diepe rimpels die menig consument in het voorhoofd zal trekken zodra de mier in beeld komt die met zijn skateboard over de prachtige glooiingen van de nieuwe chip roetst. Want een mier, hoe sympathiek ook, kwalificeert als ongedierte, vooral als we hem in ons eten aantreffen.

Bij ons thuis ontlokte de eerste kennismaking met de Deep Ridged mier dan ook de uitroep: gadverdamme, moeten we dat eten? Ik neem maar aan dat dit niet de uitwerking is die Lays bij het reclamebureau heeft besteld? Of valt deze methodiek in de categorie, als-het-maar-opvalt-dan-maakt-het-verder-allemaal-niks-uit-wat-je-laat-zien?

Was er nu niemand die bijtijds kon opperen: "Stripfiguurtje op skateboard? Prima, elk figuurtje is haast goed, zolang het maar geen rat, mier of kakkerlak is. Want de mensen moeten niet met smerige gedachten zitten, net op het moment waarop wij het over een verrassende bite gaan hebben."

Share by: